link do bip

Cechy kształcenia modułowego

 

  • programy kształcenia są elastyczne, poszczególne jednostki można wymieniać, modyfikować, uzupełniać oraz dostosowywać do poziomu uzyskiwanych kwalifikacji, wymagań i potrzeb gospodarki oraz lokalnego rynku pracy
  • uczący się sam rozwiązuje zadania, nauczyciel naprowadza na rozwiązanie
  • pełna integracja teorii z praktyką
  • skuteczniejsze uczenie się przez działanie
  • proces uczenia się dominuje nad procesem nauczania
  • wykonywane zadanie jest podobne lub takie samo jak rzeczywiste zadanie zawodowe
  • przejście do kolejnej jednostki dydaktycznej następuje po ocenie i zaliczeniu przez ucznia jednostki poprzedniej

 

Pojęcie modułu i jednostki modułowej

 

Moduł kształcenia zawodowego to wyodrębniony element programu nauczania, odnoszący się do określonej grupy treści programowych:

    • ponadzawodowych
    • ogólnozawodowych
    • podstawowych dla zawodu
    • specjalizacyjnych

realizowanych w procesie kształcenia zawodowego w formie jednostek modułowych.

 

Jednostka modułowa to część modułu kształcenia w zawodzie, obejmująca logiczny i możliwy do wykonania wycinek pracy, o wyraźnie określonym początku i zakończeniu, który nie podlega zwykle dalszym podziałom, a jego rezultatem jest produkt, usługa lub istotna decyzja.


Dydaktyczne mapy programu nauczania


 


KSZTAŁCENIE MODUŁOWE - KORZYŚCI DLA UCZNIA


  • Łącząc praktykę z wiedzą teoretyczną  łatwiej nabędzie umiejętności , które pozwolą na założenie i prowadzenie własnej firmy
  • Bez problemu znajdzie miejsce w wielkim i chłonnym rynku pracy jaką jest sfera handlu
  • Zyskuje większe uznanie świeżo nabytych kwalifikacji w oczach pracodawcy
  • Będzie potrafił posługiwać się specjalistycznym oprogramowaniem
  • Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe zda z wyższymi wynikami
  • Uzyskuje możliwość certyfikowania umiejętności zawodowych
  • Wysoka indywidualizacja procesu kształcenia – dostosowanie tempa pracy do możliwości uczących się
  • Na bieżąco kontroluje swoje postępy w wykonywaniu zadań zawodowych
  • Przygotuje się do zawodu w przyjaznym środowisku i w bardziej świadomy sposób
  • Jeśli jest potrzeba przekwalifikowania się, to stanie się to łatwiejsze poprzez uczestnictwo w innych kursach
  • Skuteczniejsze uczenie się poprzez działanie